Page 382 - Całość pdf + okładka
P. 382

Ocena powinna być obiektywna, dlatego najlepiej stosować sprawdzia
powinno znaleźć się zadanie, którego rozwiązanie wymaga minimum
szczególnych uzdolnień. Tak skonstruowany sprawdzian umożliwi każd
jest, aby zadania występujące w sprawdzianach na ocenę niższą niż ba
również, aby uczeń znał stosowany system punktacji oraz miał możliwoś

Punkty uzyskane ze sprawdzianów i testów diagnozujących mogą być prz

                                                                         100% – 98%

                                                                       97% – 92% –

                                                                           91% – 76%

                                                                        75% – 51% –

                                                                      50% – 31% – d

                                                                      30% – 0% – n

Nauczyciel powinien przedstawić nie tylko przeliczniki procentowe punk
punktów. Aby uzyskać maksymalną obiektywność oceny za sprawdzi
rozwiązania i konsekwencję jej realizacji oraz za poprawność obliczeń
metoda, którą zastosował, jest błędna. Może również zdarzyć się sytuacj
błędem rachunkowym. Dość trudna do oceny jest taka praca, w której
wątpliwości podczas rozmowy z uczniem, aby stwierdzić, czy mógł on w

Część sprawdzianów, które piszą uczniowie, powinna mieć charakter t
spotkają się na egzaminie). Zaleca się, aby testy były dostępne w kilku w

Częstotliwość oceniania ucznia powinna być zgodna z zapisami zawartym
   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387