Page 382 - Całość pdf + okładka
P. 382
Ocena powinna być obiektywna, dlatego najlepiej stosować sprawdzia
powinno znaleźć się zadanie, którego rozwiązanie wymaga minimum
szczególnych uzdolnień. Tak skonstruowany sprawdzian umożliwi każd
jest, aby zadania występujące w sprawdzianach na ocenę niższą niż ba
również, aby uczeń znał stosowany system punktacji oraz miał możliwoś
Punkty uzyskane ze sprawdzianów i testów diagnozujących mogą być prz
100% – 98%
97% – 92% –
91% – 76%
75% – 51% –
50% – 31% – d
30% – 0% – n
Nauczyciel powinien przedstawić nie tylko przeliczniki procentowe punk
punktów. Aby uzyskać maksymalną obiektywność oceny za sprawdzi
rozwiązania i konsekwencję jej realizacji oraz za poprawność obliczeń
metoda, którą zastosował, jest błędna. Może również zdarzyć się sytuacj
błędem rachunkowym. Dość trudna do oceny jest taka praca, w której
wątpliwości podczas rozmowy z uczniem, aby stwierdzić, czy mógł on w
Część sprawdzianów, które piszą uczniowie, powinna mieć charakter t
spotkają się na egzaminie). Zaleca się, aby testy były dostępne w kilku w
Częstotliwość oceniania ucznia powinna być zgodna z zapisami zawartym