Page 378 - Całość pdf + okładka
P. 378
• dyskusja prowadzona na lekcji,
• korzystanie z literatury popularnonaukowej i programów kom
• analiza diagramów, wykresów, schematów, tabel i rysunków,
• samoocena.
c) umiejętności praktyczne
• stosowanie sprzętu i szkła laboratoryjnego,
• przeprowadzanie doświadczeń zgodnie z instrukcją,
• opisywanie doświadczeń, prowadzenie obserwacji i wyciągan
• obserwacja działań uczniów podczas lekcji i zajęć terenowych
d) praca metodą projektów
• samoocena pracy w grupie,
• ocena pracy grupy realizującej określone zadania,
• ocena końcowa projektu.
Można przyjąć następujące kryteria oceniania:
1. Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
a) posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program
twórczo rozwija własne uzdolnienia,
b) potrafi precyzyjnie rozumować posługując się wieloma eleme
c) zdobytą wiedzę potrafi stosować w sytuacjach nietypowych (
d) potrafi udowodnić swoje zdanie używając odpowiedniej argu
e) projektuje i bezpiecznie przeprowadza eksperymenty chemicz
f) jest bardzo aktywny na zajęciach,
g) bierze udział i osiąga sukcesy w różnych konkursach (chemic
2. Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
a) w pełni opanował zakres wiedzy i umiejętności przewidziane
b) sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami i umiejętn
c) samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne o
d) potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce,
e) planuje i bezpiecznie przeprowadza eksperymenty chemiczne
f) korzysta z różnych źródeł wiedzy,