Page 376 - Całość pdf + okładka
P. 376
rozwijanie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków,
zachęcanie uczniów do samodzielnej pracy, wykonywania zadań
wykorzystanie testów do samooceny.
O wyniku realizacji zakładanych celów, jednoznacznym ze zdobyciem
ich zdolności percepcyjnych, zespół czynników podlegających bezpoś
nauczania. Dla urozmaicenia i podniesienia efektywności procesu adres
niniejszy program zachęca do stosowania różnorodnych metod nauczania
1. Praktycznych (doświadczenie, projekt, wycieczki).
2. Poszukujących (dyskusja, obserwacja, metody problemowe, gra dyd
3. Podających (pogadanka, praca z podręcznikiem).
Wśród szczególnie przydatnych metod podających celowo nie wymieniono
trudnościami uczniów w koncentracji oraz brakiem umiejętności selekcjono
Metody sprawdzania osiągnięć uczniów i propozycje kryteriów oceny
Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia z chemii polega na rozpoznaw
wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wyni
Nauczania z chemii zakłada, że w ramach oceniania wewnątrzszkolne
wymagania edukacyjne niezbędne do ustalenia śródrocznych i rocznych o
Osiągnięcia uczniów nauczyciele mogą sprawdzać różnymi metodami. N
a) prace pisemne
• pisemna praca domowa,
• karty pracy,
• kartkówki,
• sprawdziany z określonej części materiału,
• testy diagnozujące,
• prace dodatkowe.
b) odpowiedzi ustne
• odpowiedź ucznia udzielana na lekcji,