Page 376 - Całość pdf + okładka
P. 376

rozwijanie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków,

         zachęcanie uczniów do samodzielnej pracy, wykonywania zadań

         wykorzystanie testów do samooceny.

O wyniku realizacji zakładanych celów, jednoznacznym ze zdobyciem
ich zdolności percepcyjnych, zespół czynników podlegających bezpoś
nauczania. Dla urozmaicenia i podniesienia efektywności procesu adres
niniejszy program zachęca do stosowania różnorodnych metod nauczania

    1. Praktycznych (doświadczenie, projekt, wycieczki).
    2. Poszukujących (dyskusja, obserwacja, metody problemowe, gra dyd
    3. Podających (pogadanka, praca z podręcznikiem).

Wśród szczególnie przydatnych metod podających celowo nie wymieniono
trudnościami uczniów w koncentracji oraz brakiem umiejętności selekcjono

Metody sprawdzania osiągnięć uczniów i propozycje kryteriów oceny

Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia z chemii polega na rozpoznaw
wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wyni
Nauczania z chemii zakłada, że w ramach oceniania wewnątrzszkolne
wymagania edukacyjne niezbędne do ustalenia śródrocznych i rocznych o

Osiągnięcia uczniów nauczyciele mogą sprawdzać różnymi metodami. N

    a) prace pisemne
         • pisemna praca domowa,
         • karty pracy,
         • kartkówki,
         • sprawdziany z określonej części materiału,
         • testy diagnozujące,
         • prace dodatkowe.

    b) odpowiedzi ustne
         • odpowiedź ucznia udzielana na lekcji,
   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381