Page 308 - Całość pdf + okładka
P. 308

wykonywania doświadczeń,

                             rozwija umiejętność pracy
                             w grupie.

Uczeń:                       Uczeń:                                 budowa s
                                                                    nazewnic
2) pisze wzory                   opisuje budowę soli,               i beztleno

    sumaryczne soli:             wskazuje metal i resztę        Pojęcia:
    chlorków,                    kwasową we wzorze soli,        sole tlenowe i
    siarczanów(VI),
    azotanów(V),                 identyfikuje wzory soli wśród
    węglanów,                    zapisanych wzorów związków
    fosforanów(V)                chemicznych,
    siarczków; tworzy
                                 zapisuje co najmniej pięć
    nazwy soli na podstawie      wzorów sumarycznych soli
    wzorów                       (chlorków, siarczków,
                                 siarczanów(VI), azotanów(V),
    i odwrotnie.                 węglanów, fosforanów(V) na
                                 podstawie ich nazw,

                                 podaje co najmniej pięć nazw
                                 soli (siarczków, chlorków,
                                 siarczanów(VI), azotanów(V),
                                 węglanów, fosforanów(V),

                                 tworzy nazwę dowolnej soli
                                 na podstawie jej wzoru
                                 sumarycznego oraz wzór
                                 sumaryczny na podstawie
                                 nazwy soli,

                                 przestrzega zasad współpracy
   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313