Page 312 - Całość pdf + okładka
P. 312
Uczeń: Uczeń: szereg ak
4) pisze równania reakcji wymienia sposoby otrzymyw
otrzymywania soli zachowania metali w reakcji metalu z
(reakcje: kwas + z kwasami (np. miedź lub zapis rów
wodorotlenek metalu, magnez w reakcji z kwasem z kwasam
kwas + tlenek metalu, chlorowodorowym),
kwas + metal, otrzymyw
wodorotlenek metalu wylicza, korzystając z szeregu tlenków m
aktywności, co najmniej trzy
+ tlenek niemetalu). metale, które reagują z zapis rów
kwasami według schematu: metali z k
metal + kwas sól + wodór,
otrzymyw
zapisuje i odczytuje wodorotl
cząsteczkowo i jonowo tlenkiem
równania reakcji metali zapis rów
z kwasami, wodorotl
z tlenkam
opisuje przeprowadzone
doświadczenia, np. reakcję Pojęcia:
magnezu z kwasem (schemat,
obserwacje, wniosek),
planuje i wykonuje metale szlach
doświadczenie otrzymywania szereg aktywn
soli w reakcji kwasu
z metalem,
zapisuje cząsteczkowo
i jonowo co najmniej trzy
równania reakcji tlenków
metali z kwasami,
planuje i wykonuje
doświadczenie otrzymywania