Page 1083 - Całość pdf + okładka
P. 1083
Do czego możesz wykorzystać wykonaną przez siebie makietę osiedla?
Z jakich materiałów najlepiej zbudować dom?
W jaki sposób sprawdzić, które materiały budowlane są najlepszymi izolatorami ciepła?
Jakie przyrządy i pomoce będą ci potrzebne do sprawdzenia przewodnictwa cieplnego
różnych materiałów?
Naszkicuj obieg ciepła w pomieszczeniu?
W jakim miejscu domu najlepiej rozmieszczać urządzenia grzewcze?
Nr Operacja Wykaz Wykaz
kol. (czynności) materiałów narzędzi
1.
Faza III - ustalanie
Po udzieleniu przez ucznia odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania należy odbyć z nim
rozmowę, w czasie której należy sprawdzić i omówić poprawność udzielonych odpowiedzi, a
także zatwierdzić zaproponowany przez niego (lub grupę uczniów) plan czynności. Jeśli
warunki techniczne pracowni szkolnej nie pozwolą na wykonanie zaplanowanych przez
ucznia (grupę uczniów) czynności lub okaże się, że w prostszy sposób można zrealizować
zadanie – należy przekonać ucznia (grupę uczniów), aby przyjął (aby grupa uczniów przyjęła)
inne rozwiązanie - korzystniejsze i możliwe do wykonania (za A. Brejnakiem).
Faza IV – wykonanie
Po uzgodnieniu z uczniem (grupą uczniów) kolejności czynności i warunków wykonania
ćwiczenia można zezwolić na przystąpienie do realizacji poszczególnych etapów (za
A. Brejnakiem).
Faza V – sprawdzenie
Kryteria oceny Samoocena Ocena Ocena RAZEM
(1 – 5 pkt.) grupy nauczyciela
Czy wybrano odpowiednie urządzenie
do precyzyjnych pomiarów wysokości (1 – 5 pkt.) (1 – 5 pkt.)
punktów w terenie?
Czy wybrana rzeźba terenu została
właściwie oceniona do budowy
osiedla?
Czy wybrano odpowiednie urządzenie
do precyzyjnych pomiarów natężenia
nasłonecznienia?