Page 1061 - Całość pdf + okładka
P. 1061
Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych
Biologia:
komórkowa budowa organizmów roślin, zwierząt, grzybów i porostów,
podstawowe funkcje organelli komórkowych,
porównanie budowy komórek roślin, zwierząt, grzybów i porostów,
budowa i obsługa mikroskopu,
przygotowanie mikroskopu do obserwacji,
sposoby dokumentowania obserwacji mikroskopowych.
zastosowanie i pokazanie różnorodnych technik przygotowania i sporządzania
preparatów, np. rozmaz, skrawek, preparat zgniatany, itp.
wykorzystanie innych materiałów biologicznych: fiołka afrykańskiego, aloesu, pelargonii
lub geranium, marchwi, papryki czerwonej, pomidora.
Matematyka:
zamiana jednostek,
przekształcanie wartości wyrażeń,
obliczanie wymiarów wielokąta powiększonego lub pomniejszonego w danej skali.
Fizyka:
zjawisko załamania światła,
bieg promieni światła przez soczewkę skupiającą,
konstrukcja obrazów wytworzonych przez soczewki skupiające.
Faza I – informacje
Pytania prowadzące:
Co to jest komórka?
Jakie elementy budują komórkę roślinną?
Jakie elementy nie występują w komórce zwierzęcej?
Czym różni się komórka grzybowa od roślinnej i zwierzęcej?
Jak zbudowany jest porost?
Z jakich części zbudowany jest mikroskop?
Które części mikroskopu służą do bezpośredniej obserwacji?
Jakie czynności wykonasz przygotowując preparat?
W jaki sposób udokumentujesz wynik obserwacji?
W jaki sposób obliczysz wymiary powiększonego obrazu?
W jakich jednostkach wyrazisz wielkość komórki?
Jaki obraz przedmiotu otrzymujemy w mikroskopie?