Page 1061 - Całość pdf + okładka
P. 1061

Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych

Biologia:
     komórkowa budowa organizmów roślin, zwierząt, grzybów i porostów,
     podstawowe funkcje organelli komórkowych,
     porównanie budowy komórek roślin, zwierząt, grzybów i porostów,
     budowa i obsługa mikroskopu,
     przygotowanie mikroskopu do obserwacji,
     sposoby dokumentowania obserwacji mikroskopowych.
     zastosowanie i pokazanie różnorodnych technik przygotowania i sporządzania
     preparatów, np. rozmaz, skrawek, preparat zgniatany, itp.
     wykorzystanie innych materiałów biologicznych: fiołka afrykańskiego, aloesu, pelargonii
     lub geranium, marchwi, papryki czerwonej, pomidora.

Matematyka:
     zamiana jednostek,
     przekształcanie wartości wyrażeń,
     obliczanie wymiarów wielokąta powiększonego lub pomniejszonego w danej skali.

Fizyka:
     zjawisko załamania światła,
     bieg promieni światła przez soczewkę skupiającą,
     konstrukcja obrazów wytworzonych przez soczewki skupiające.

Faza I – informacje
Pytania prowadzące:

     Co to jest komórka?
     Jakie elementy budują komórkę roślinną?
     Jakie elementy nie występują w komórce zwierzęcej?
     Czym różni się komórka grzybowa od roślinnej i zwierzęcej?
     Jak zbudowany jest porost?
     Z jakich części zbudowany jest mikroskop?
     Które części mikroskopu służą do bezpośredniej obserwacji?
     Jakie czynności wykonasz przygotowując preparat?
     W jaki sposób udokumentujesz wynik obserwacji?
     W jaki sposób obliczysz wymiary powiększonego obrazu?
     W jakich jednostkach wyrazisz wielkość komórki?
     Jaki obraz przedmiotu otrzymujemy w mikroskopie?
   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066