Page 972 - Całość pdf + okładka
P. 972

Temat: Związek Australijski – kraj
                na antypodach

Cele lekcji

Uczeń:
     wskazuje na mapie Australię, określa co najmniej trzy cechy jej położenia
     geograficznego oraz wymienia co najmniej trzy krainy geograficzne Australii,
     na podstawie map klimatycznych określa trzy strefy klimatyczne, w których leży
     Australia,
     na podstawie mapy: Potencjalna roślinność naturalna, wymienia trzy strefy roślinne
     Australii,
     na podstawie mapy gleb wymienia co najmniej trzy typy gleb w Australii,
     na podstawie rysunku opisuje działanie studni artezyjskiej i podaje jej znaczenie
     gospodarcze,
     wymienia co najmniej trzy cechy gospodarki Australii,
     podaje trzy przyczyny utrudniające rozwój rolnictwa w Australii,
     wymienia rejony upraw rolniczych i hodowli we wskazanych obszarach,
     wymienia wszystkie surowce mineralne znajdujące się we wskazanych obszarach,
     podaje dwie przyczyny słabego zaludnienia Australii,
     opisuje działanie studni artezyjskich i ich znaczenie gospodarcze,
     wymienia cztery bariery rozwoju transportu.

Metody pracy

     praca z mapą,
     mapa mentalna,
     opis klasyfikujący,
     instrukcja.

Środki dydaktyczne

     atlas szkolny,
     ścienna mapa ogólnogeograficzna Australii,
     przyrządy szkolne, np. linia o długości 1m, linijka, ołówek,
     podręcznik,
     arkusz papieru.

Przebieg lekcji

Część wprowadzająca (8min)
    1. Czynności organizacyjne.
   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977