Page 972 - Całość pdf + okładka
P. 972
Temat: Związek Australijski – kraj
na antypodach
Cele lekcji
Uczeń:
wskazuje na mapie Australię, określa co najmniej trzy cechy jej położenia
geograficznego oraz wymienia co najmniej trzy krainy geograficzne Australii,
na podstawie map klimatycznych określa trzy strefy klimatyczne, w których leży
Australia,
na podstawie mapy: Potencjalna roślinność naturalna, wymienia trzy strefy roślinne
Australii,
na podstawie mapy gleb wymienia co najmniej trzy typy gleb w Australii,
na podstawie rysunku opisuje działanie studni artezyjskiej i podaje jej znaczenie
gospodarcze,
wymienia co najmniej trzy cechy gospodarki Australii,
podaje trzy przyczyny utrudniające rozwój rolnictwa w Australii,
wymienia rejony upraw rolniczych i hodowli we wskazanych obszarach,
wymienia wszystkie surowce mineralne znajdujące się we wskazanych obszarach,
podaje dwie przyczyny słabego zaludnienia Australii,
opisuje działanie studni artezyjskich i ich znaczenie gospodarcze,
wymienia cztery bariery rozwoju transportu.
Metody pracy
praca z mapą,
mapa mentalna,
opis klasyfikujący,
instrukcja.
Środki dydaktyczne
atlas szkolny,
ścienna mapa ogólnogeograficzna Australii,
przyrządy szkolne, np. linia o długości 1m, linijka, ołówek,
podręcznik,
arkusz papieru.
Przebieg lekcji
Część wprowadzająca (8min)
1. Czynności organizacyjne.