Page 935 - Całość pdf + okładka
P. 935
Temat: Etanol- przyjaciel czy wróg?
Cele lekcji
Uczeń:
omawia trujące działanie alkoholu etylowego,
podaje przynajmniej pięć negatywnych skutków działania etanolu na organizm ludzki,
określa wpływ etanolu na białko.
Metody pracy
słowna – pogadanka i dyskusja,
praktyczna – praca w grupach z arkuszami, doświadczenie uczniowskie,
aktywizująca – burza mózgów.
Środki dydaktyczne
tablica interaktywna, projektor,
szalka Petriego, alkohol etylowy,
encyklopedia, podręcznik, Internet,
arkusze,
karty pracy.
Przebieg lekcji
Część wprowadzająca
przypomnienie wiadomości dotyczących alkoholi jako pochodnych węglowodorów,
rozwiązanie krzyżówki z hasłem (załącznik 1).
Część główna
podanie tematu lekcji i uświadomienie uczniom celów lekcji,
wyjaśnienie uczniom, jak będzie wyglądała ich praca na lekcji,
podział klasy na grupy 4 – osobowe, doświadczenie uczniowskie (załącznik 2),
praca w grupach- burza mózgów (załącznik 3),
dyskusja nad wpływem etanolu na organizm ludzki.
Część podsumowująca
sformułowanie przez uczniów odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób alkohol etylowy
działa na organizm ludzki?
zdefiniowanie z pomocą encyklopedii, podręcznika, Internetu pojęcia alkoholan,
alkoholizm,
ocena aktywności uczniów na lekcji.