Page 935 - Całość pdf + okładka
P. 935

Temat: Etanol- przyjaciel czy wróg?

Cele lekcji

Uczeń:
     omawia trujące działanie alkoholu etylowego,
     podaje przynajmniej pięć negatywnych skutków działania etanolu na organizm ludzki,
     określa wpływ etanolu na białko.

Metody pracy

    słowna – pogadanka i dyskusja,
    praktyczna – praca w grupach z arkuszami, doświadczenie uczniowskie,
    aktywizująca – burza mózgów.

Środki dydaktyczne

    tablica interaktywna, projektor,
    szalka Petriego, alkohol etylowy,
    encyklopedia, podręcznik, Internet,
    arkusze,
    karty pracy.

Przebieg lekcji

Część wprowadzająca
    przypomnienie wiadomości dotyczących alkoholi jako pochodnych węglowodorów,
    rozwiązanie krzyżówki z hasłem (załącznik 1).

Część główna
    podanie tematu lekcji i uświadomienie uczniom celów lekcji,
    wyjaśnienie uczniom, jak będzie wyglądała ich praca na lekcji,
    podział klasy na grupy 4 – osobowe, doświadczenie uczniowskie (załącznik 2),
    praca w grupach- burza mózgów (załącznik 3),
    dyskusja nad wpływem etanolu na organizm ludzki.

Część podsumowująca
    sformułowanie przez uczniów odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób alkohol etylowy
    działa na organizm ludzki?
    zdefiniowanie z pomocą encyklopedii, podręcznika, Internetu pojęcia alkoholan,
    alkoholizm,
    ocena aktywności uczniów na lekcji.
   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940