Page 910 - Całość pdf + okładka
P. 910
Temat: Przystosowanie kręgowców do
życia w różnych środowiskach
lekcja powtórzeniowa
Cele lekcji
Uczeń:
wymienia co najmniej po cztery cechy umożliwiające poszczególnym grupom
kręgowców życie w określonym środowisku,
porównuje grupy kręgowców pod kątem pokrycia ciała, narządów wymiany gazowej,
ciepłoty ciała, rozmnażania i rozwoju.
Metody pracy
- gry dydaktyczne.
Środki dydaktyczne:
ćwiczenia dla uczniów,
plansze,
krzyżówka,
okazy naturalne.
Przebieg lekcji
Część wprowadzająca
1. Czynności porządkowo – organizacyjne.
2. Nawiązanie do tematu lekcji powtórzeniowej poprzez rozwiązanie krzyżówki przez
uczniów – praca indywidualna.
Część główna:
1. Nauczyciel dzieli uczniów na pięć grup (nauczyciel może podzielić klasę według
uznania, np. losowanie kolorowych kartek, kulek, itp.).
2. Nauczyciel każdej grupie przydziela określone ćwiczenia.
GRUPA I
Ryby jako zwierzęta wodne.
GRUPA II
Płazy - zwierzęta wodno-lądowe.