Page 910 - Całość pdf + okładka
P. 910

Temat: Przystosowanie kręgowców do
           życia w różnych środowiskach
                lekcja powtórzeniowa

Cele lekcji

Uczeń:
       wymienia co najmniej po cztery cechy umożliwiające poszczególnym grupom
       kręgowców życie w określonym środowisku,
       porównuje grupy kręgowców pod kątem pokrycia ciała, narządów wymiany gazowej,
       ciepłoty ciała, rozmnażania i rozwoju.

Metody pracy

   - gry dydaktyczne.

Środki dydaktyczne:

       ćwiczenia dla uczniów,
       plansze,
       krzyżówka,
       okazy naturalne.

Przebieg lekcji

Część wprowadzająca
1. Czynności porządkowo – organizacyjne.
2. Nawiązanie do tematu lekcji powtórzeniowej poprzez rozwiązanie krzyżówki przez

     uczniów – praca indywidualna.

Część główna:
1. Nauczyciel dzieli uczniów na pięć grup (nauczyciel może podzielić klasę według

     uznania, np. losowanie kolorowych kartek, kulek, itp.).
2. Nauczyciel każdej grupie przydziela określone ćwiczenia.
GRUPA I
Ryby jako zwierzęta wodne.

GRUPA II
Płazy - zwierzęta wodno-lądowe.
   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915