Page 907 - Całość pdf + okładka
P. 907

2. Nauczyciel wyznacza miejsca, np. cztery kąty klasy, którym przyporządkowuje określone
     odpowiedzi.

3. Uczniowie wybierają najbardziej odpowiadające im rozwiązanie i ustawiają się w danym
     kącie.

4. Tworzą się grupy (maksymalnie cztery).
5. W grupach uczniowie dzielą się motywami dokonanego wyboru.
6. Argumenty zapisują na kartonach.
7. Przedstawiciel grupy prezentuje reszcie klasy wypracowane i zebrane argumenty.

Uwaga:
Nauczyciel może pokierować dyskusją pomiędzy zwolennikami poszczególnych opcji.
Ćwiczenie nie podlega ocenie.

8. Uczniowie wspólnie z nauczycielem tworzą piramidę żywieniową z wykorzystaniem
     przygotowanych wcześniej etykietek, opakowań i produktów naturalnych

9. Nauczyciel, po analizie piramidy zdrowia, zadaje pytanie: „Jakie znasz zasady
     racjonalnego żywienia?” (burza mózgów).

10. Nauczyciel rozdaje karteczki. Uczniowie zapisują swoje propozycje i przyklejają
     karteczki na tablicy.

11. Nauczyciel czyta odpowiedzi (nie krytykując i nie komentując).
12. Uczniowie z pomocą nauczyciela grupują odpowiedzi.

Część podsumowująca
1. Uczniowie, na podstawie zdobytych informacji, odpowiadają na pytanie:

         Na czym polega racjonalne odżywiane?
2. Uczniowie zapisują do zeszytu zasady racjonalnego odżywiania.
3. Nauczyciel ocenia najbardziej aktywnych uczniów.

Zadanie domowe
Poszukaj i wypisz informacje na temat zagrożeń wynikających z nieprzestrzegania zasad
racjonalnego odżywiania.
Dla uczniów szczególnie zainteresowanych:
Opracuj tygodniowe menu dla gimnazjalisty, uwzględniające zasady racjonalnego żywienia.
   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912