Page 907 - Całość pdf + okładka
P. 907
2. Nauczyciel wyznacza miejsca, np. cztery kąty klasy, którym przyporządkowuje określone
odpowiedzi.
3. Uczniowie wybierają najbardziej odpowiadające im rozwiązanie i ustawiają się w danym
kącie.
4. Tworzą się grupy (maksymalnie cztery).
5. W grupach uczniowie dzielą się motywami dokonanego wyboru.
6. Argumenty zapisują na kartonach.
7. Przedstawiciel grupy prezentuje reszcie klasy wypracowane i zebrane argumenty.
Uwaga:
Nauczyciel może pokierować dyskusją pomiędzy zwolennikami poszczególnych opcji.
Ćwiczenie nie podlega ocenie.
8. Uczniowie wspólnie z nauczycielem tworzą piramidę żywieniową z wykorzystaniem
przygotowanych wcześniej etykietek, opakowań i produktów naturalnych
9. Nauczyciel, po analizie piramidy zdrowia, zadaje pytanie: „Jakie znasz zasady
racjonalnego żywienia?” (burza mózgów).
10. Nauczyciel rozdaje karteczki. Uczniowie zapisują swoje propozycje i przyklejają
karteczki na tablicy.
11. Nauczyciel czyta odpowiedzi (nie krytykując i nie komentując).
12. Uczniowie z pomocą nauczyciela grupują odpowiedzi.
Część podsumowująca
1. Uczniowie, na podstawie zdobytych informacji, odpowiadają na pytanie:
Na czym polega racjonalne odżywiane?
2. Uczniowie zapisują do zeszytu zasady racjonalnego odżywiania.
3. Nauczyciel ocenia najbardziej aktywnych uczniów.
Zadanie domowe
Poszukaj i wypisz informacje na temat zagrożeń wynikających z nieprzestrzegania zasad
racjonalnego odżywiania.
Dla uczniów szczególnie zainteresowanych:
Opracuj tygodniowe menu dla gimnazjalisty, uwzględniające zasady racjonalnego żywienia.