Page 1152 - Całość pdf + okładka
P. 1152

wymyślenie (znalezienie pomysłów) ciekawych doświadczeń obrazujących sposób
       rozchodzenia się dźwięków,
       przedstawienie doświadczeń potwierdzających fakt, że do rozchodzenia się dźwięków
       niezbędny jest ośrodek,
       wyznaczenie prędkości dźwięków w różnych ośrodkach (np. w letni upalny dzień
       w suchym powietrzu, w powietrzu o dużej wilgotności, itp.),
       zgromadzenie odpowiednich pomocy i narzędzi do wykonania doświadczeń,
       przeprowadzenie doświadczeń,
       sformułowanie obserwacji i wniosków,
       interpretacja wyników doświadczeń.

3. Czym różnią się dźwięki?
Planowany zakres projektu:

       wyszukanie informacji na temat cech dźwięków,
       wymyślenie (znalezienie pomysłów) ciekawych doświadczeń demonstrujących
       poszczególne cechy dźwięków (wysokość, głośność i barwa),
       zgromadzenie odpowiednich pomocy i narzędzi do wykonania doświadczeń,
       przeprowadzenie pomiarów zależności wysokości dźwięku od długości i grubości
       struny w gitarze oraz jego wizualizacja na oscyloskopie,
       przeprowadzenie pomiarów głośności dźwięków w zależności od amplitudy fali i jej
       wizualizacja na oscyloskopie,
       wizualizacja fal dźwiękowych o różnej barwie za pomocą oscyloskopu,
       sformułowanie obserwacji i wniosków,
       interpretacja wyników doświadczeń.

4. Dlaczego słyszymy dźwięki?
Planowany zakres projektu:

       omówienie budowy narządu słuchu,
       określenie funkcji poszczególnych elementów ucha,
       analiza drogi bodźca akustycznego,
       przeprowadzenie doświadczeń badających zakres częstotliwości fal słyszanych przez
       człowieka za pomocą interfejsu Cobra 4,
       omówienie wpływu hałasu na zdrowie człowieka,
       zaprojektowanie i wykonanie broszurki na temat: „Dźwięki wokół nas i ich wpływ na
       zdrowie człowieka”.

5. Dźwięki, których nie słyszymy – infradźwięki i ultradźwięki.
Planowany zakres projektu:

       wyszukanie informacji na temat infradźwięków i ultradźwięków,
       wymyślenie (znalezienie pomysłów) ciekawych doświadczeń potwierdzających
       istnienie infradźwięków i ultradźwięków,
       zgromadzenie odpowiednich pomocy i narzędzi do wykonania doświadczeń,
   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157