Page 1152 - Całość pdf + okładka
P. 1152
wymyślenie (znalezienie pomysłów) ciekawych doświadczeń obrazujących sposób
rozchodzenia się dźwięków,
przedstawienie doświadczeń potwierdzających fakt, że do rozchodzenia się dźwięków
niezbędny jest ośrodek,
wyznaczenie prędkości dźwięków w różnych ośrodkach (np. w letni upalny dzień
w suchym powietrzu, w powietrzu o dużej wilgotności, itp.),
zgromadzenie odpowiednich pomocy i narzędzi do wykonania doświadczeń,
przeprowadzenie doświadczeń,
sformułowanie obserwacji i wniosków,
interpretacja wyników doświadczeń.
3. Czym różnią się dźwięki?
Planowany zakres projektu:
wyszukanie informacji na temat cech dźwięków,
wymyślenie (znalezienie pomysłów) ciekawych doświadczeń demonstrujących
poszczególne cechy dźwięków (wysokość, głośność i barwa),
zgromadzenie odpowiednich pomocy i narzędzi do wykonania doświadczeń,
przeprowadzenie pomiarów zależności wysokości dźwięku od długości i grubości
struny w gitarze oraz jego wizualizacja na oscyloskopie,
przeprowadzenie pomiarów głośności dźwięków w zależności od amplitudy fali i jej
wizualizacja na oscyloskopie,
wizualizacja fal dźwiękowych o różnej barwie za pomocą oscyloskopu,
sformułowanie obserwacji i wniosków,
interpretacja wyników doświadczeń.
4. Dlaczego słyszymy dźwięki?
Planowany zakres projektu:
omówienie budowy narządu słuchu,
określenie funkcji poszczególnych elementów ucha,
analiza drogi bodźca akustycznego,
przeprowadzenie doświadczeń badających zakres częstotliwości fal słyszanych przez
człowieka za pomocą interfejsu Cobra 4,
omówienie wpływu hałasu na zdrowie człowieka,
zaprojektowanie i wykonanie broszurki na temat: „Dźwięki wokół nas i ich wpływ na
zdrowie człowieka”.
5. Dźwięki, których nie słyszymy – infradźwięki i ultradźwięki.
Planowany zakres projektu:
wyszukanie informacji na temat infradźwięków i ultradźwięków,
wymyślenie (znalezienie pomysłów) ciekawych doświadczeń potwierdzających
istnienie infradźwięków i ultradźwięków,
zgromadzenie odpowiednich pomocy i narzędzi do wykonania doświadczeń,