Page 1151 - Całość pdf + okładka
P. 1151
Proces słyszenia.
Wpływ hałasu na zdrowie człowieka.
Informatyka:
Wyszukiwanie informacji na określony temat.
Porządkowanie i gromadzenie informacji.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych.
Projektowanie i wykonanie broszury z wykorzystaniem różnych narzędzi, programów
graficznych i edytora tekstu.
Fazy realizacji projektu
Faza I
Wprowadzenie do tematu z zasugerowaniem problemów do rozwiązania – 1 godzina
Kluczowe punkty pogadanki wprowadzającej:
1. Pogadanka na temat roli dźwięków w naszym życiu.
2. Omówienie celu projektu.
3. Ustalenie etapów realizacji projektu
- opracowanie części teoretycznej,
- przygotowanie i przeprowadzenie części doświadczalnej,
- przygotowanie prezentacji multimedialnej,
- przygotowanie do prezentacji projektu na forum szkoły.
Podział uczniów na 5 grup zadaniowych (każda grupa wybiera lidera i jedno zadanie).
Faza II
Sformuowanie tematów i ustalenie zakresu projektów – około 2 godzin.
Hipotetyczne tematy projektów dla tych grup, które same nie wybrały tematu projektu
po pogadance wprowadzającej:
1. Czy można zobaczyć dźwięki?
Planowany zakres projektu:
wyszukanie informacji na temat istoty dźwięku jako fali mechanicznej,
wymyślenie (znalezienie pomysłów) ciekawych doświadczeń obrazujących fakt, że
dźwięki to fale mechaniczne,
zgromadzenie odpowiednich pomocy i narzędzi do wykonania doświadczeń,
przeprowadzenie doświadczeń potwierdzających istotę dźwięków,
sformułowanie obserwacji i wniosków,
interpretacja wyników doświadczeń.
2. Jak rozchodzą się dźwięki?
Planowany zakres projektu:
wyszukanie informacji na temat sposobu rozchodzenia się dźwięków,