Page 1151 - Całość pdf + okładka
P. 1151

Proces słyszenia.
         Wpływ hałasu na zdrowie człowieka.

       Informatyka:
        Wyszukiwanie informacji na określony temat.
        Porządkowanie i gromadzenie informacji.
        Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych.
        Projektowanie i wykonanie broszury z wykorzystaniem różnych narzędzi, programów
        graficznych i edytora tekstu.

Fazy realizacji projektu

Faza I
Wprowadzenie do tematu z zasugerowaniem problemów do rozwiązania – 1 godzina
Kluczowe punkty pogadanki wprowadzającej:

 1. Pogadanka na temat roli dźwięków w naszym życiu.
 2. Omówienie celu projektu.
 3. Ustalenie etapów realizacji projektu

   - opracowanie części teoretycznej,
   - przygotowanie i przeprowadzenie części doświadczalnej,
   - przygotowanie prezentacji multimedialnej,
   - przygotowanie do prezentacji projektu na forum szkoły.
Podział uczniów na 5 grup zadaniowych (każda grupa wybiera lidera i jedno zadanie).

Faza II
Sformuowanie tematów i ustalenie zakresu projektów – około 2 godzin.

      Hipotetyczne tematy projektów dla tych grup, które same nie wybrały tematu projektu
po pogadance wprowadzającej:

1. Czy można zobaczyć dźwięki?
Planowany zakres projektu:

       wyszukanie informacji na temat istoty dźwięku jako fali mechanicznej,
       wymyślenie (znalezienie pomysłów) ciekawych doświadczeń obrazujących fakt, że
       dźwięki to fale mechaniczne,
       zgromadzenie odpowiednich pomocy i narzędzi do wykonania doświadczeń,
       przeprowadzenie doświadczeń potwierdzających istotę dźwięków,
       sformułowanie obserwacji i wniosków,
       interpretacja wyników doświadczeń.

2. Jak rozchodzą się dźwięki?
Planowany zakres projektu:

       wyszukanie informacji na temat sposobu rozchodzenia się dźwięków,
   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156