Page 432 - Całość pdf + okładka
P. 432
dobru ludzkości i przyrody.
Uczeń: Uczeń: zjawisko topn
i krzepnięcia.
9) opisuje rozróżnia zjawiska: topnienia,
zjawiska krzepnięcia, parowania i skraplania, zjawisko paro
topnienia, sublimacji i resublimacji, i skraplania,
krzepnięcia,
parowania wymienia po dwa przykłady tych zjawisko subl
i skraplania, zjawisk z najbliższego otoczenia, i resublimacji
sublimacji
i resublimacji; opisuje zjawiska parowania, wrzenie.
skraplania, topnienia i krzepnięcia,
sublimacji i resublimacji, Pojęcia:
parowanie, wrzen
wyznacza temperaturę topnienia topnienie, krzepni
wybranej substancji, resublimacja.
sporządza wykres zależności
temperatury od czasu ogrzewania
dla zjawiska topnienia, krzepnięcia,
odczytuje dane z wykresów,
odczytuje z tabel fizycznych
temperatury topnienia/krzepnięcia
oraz wrzenia dla różnych substancji
i porównuje je,
wyjaśnia, co dzieje się z energią
pobieraną lub oddawaną przez
substancje w czasie zjawisk:
topnienia, krzepnięcia; analizuje