Page 429 - Całość pdf + okładka
P. 429

nętrzna.           Ćw. 1                               Dla uczniów
                                                       szczególnie
 na, temperatura,  Tworzenie definicji energii         zainteresowanych:
Kelvina, zero      wewnętrznej w oparciu
pło.               o budowę wewnętrzną materii         - zjawisko
                   i znajomości trzech form energii –  rozszerzalności
                   burza mózgów.                       temperaturowej -
                                                       szkodliwe czy
                   Ćw. 2                               pożyteczne?

                   Rozpoznawanie na przykładach ciał
                   o większej i mniejszej energii
                   wewnętrznej.

                   Ćw. 3

                   Przeliczanie temperatur ze skali
                   Celsjusza na Kelvina i odwrotnie.

                   Ćw. 4

                   Dokonywanie pomiaru temperatury
                   wody z kranu przy pomocy
                   odpowiedniego termometru.

                   Ćw. 5

                   Rozpoznawanie, na podstawie
                   rysunków budowy wewnętrznej,
                   ciała o wyższej i niższej
                   temperaturze.
   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434