Page 204 - Całość pdf + okładka
P. 204
badanych na lekcji (sól
kamienna, mąka, woda, cukier,
miedź, siarka, żelazo, parafina,
denaturat),
identyfikuje substancję na
podstawie podanych
właściwości,
odróżnia właściwości fizyczne
substancji od właściwości
chemicznych,
korzysta z danych zawartych
w tabelach (odczytuje gęstość
oraz temperaturę wrzenia
i temperaturę topnienia
substancji),
dostrzega związek między
wiedzą chemiczną a życiem
codziennym.
Uczeń: Uczeń: gęstość ja
2) przeprowadza obliczenia podaje wzór na gęstość substancji
z wykorzystaniem pojęć: zależność
masa, gęstość i objętość. substancji, pomiędzy
i gęstością
podaje jednostki masy, jednostki
objętości, gęstości, gęstości,
opisuje sposób wyznaczania wyznacza
gęstości substancji
o nieregularnych kształtach, substancji
oblicza gęstość substancji, kształtach
znając jej masę i objętość,
korzysta z definicji gęstości