Page 204 - Całość pdf + okładka
P. 204

badanych na lekcji (sól
                              kamienna, mąka, woda, cukier,
                              miedź, siarka, żelazo, parafina,

                              denaturat),
                              identyfikuje substancję na

                              podstawie podanych
                              właściwości,
                              odróżnia właściwości fizyczne
                              substancji od właściwości

                              chemicznych,

                              korzysta z danych zawartych
                              w tabelach (odczytuje gęstość
                              oraz temperaturę wrzenia
                              i temperaturę topnienia

                              substancji),

                              dostrzega związek między
                              wiedzą chemiczną a życiem

                              codziennym.

Uczeń:                        Uczeń:                            gęstość ja

2) przeprowadza obliczenia    podaje wzór na gęstość            substancji
   z wykorzystaniem pojęć:                                      zależność
   masa, gęstość i objętość.  substancji,                       pomiędzy
                                                                i gęstością
                              podaje jednostki masy,            jednostki
                              objętości, gęstości,              gęstości,
                              opisuje sposób wyznaczania        wyznacza
                              gęstości substancji
                              o nieregularnych kształtach,      substancji
                              oblicza gęstość substancji,       kształtach
                              znając jej masę i objętość,
                              korzysta z definicji gęstości
   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209