Page 196 - Całość pdf + okładka
P. 196

• prezentacje multimedialne,
• udział w zajęciach pozalekcyjnych, np. konkursach, olimpiadach, tu

Nauczyciel, formułując wymagania na poszczególne stopnie, powinien uw

   • kryterium przystępności, które rozumiemy jako łatwość opanowa

   • kryterium wartości kształcącej polegające na możliwości przenie
       uogólnień;

   • kryterium niezawodności rozumiane jako pewność naukowa,
       zdezaktualizuje się i która będzie podstawą do dalszego kształcenia

   • kryterium niezbędności wewnątrzprzedmiotowej wynikające z
       się danego zakresu treści;

   • kryterium niezbędności międzyprzedmiotowej wynikające z po
       kolejnych etapów nauczania tego samego przedmiotu;

   • kryterium użyteczności rozumiane jako wykorzystanie treści w ob

Poziomy wymagań na poszczególne stopnie:

Stopień

              Uczeń:

              • opanował treści dopełniające oraz posia

celujący      • potrafi selekcjonować i hierarchizować
              • samodzielnie planuje i przeprowadza ek

              • udziela wyczerpujących odpowiedzi na

              • osiąga sukcesy w konkursach i olimpia

              Uczeń:

bardzo dobry  • opanował treści dopełniające,

              • samodzielnie interpretuje zjawiska,
   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201