Page 194 - Całość pdf + okładka
P. 194
Ocena uczniów musi być procesem ciągłym i systematycznym.
o uzyskanych osiągnięciach. Ocena osiągnięć uczniów powinna być
obiektywna i motywująca.
Ocenie podlegają następujące wiadomości i umiejętności:
• opisywanie, porządkowanie i rozpoznawanie organizmów,
• wyjaśnianie zjawisk i procesów biologicznych zachodzących w or
• przedstawianie i wyjaśnianie zależności między organizmem a śro
• planowanie, przeprowadzanie i dokumentowanie obserwacji i pro
• przeprowadzanie obserwacji mikroskopowych preparatów św
z obserwacji,
• posługiwanie się terminologią biologiczną,
• odczytywanie, analizowanie oraz przedstawianie informacji w pos
• wykorzystywanie wiadomości i umiejętności biologicznych w życ
• wykorzystywanie różnorodnych źródeł i metod pozyskiwani
wzbogacania
i prezentowania swojej wiedzy.
Przy ocenie wyżej wymienionych wiadomości i umiejętności będą stosow
• testy,
• kartkówki,
• odpowiedzi ustne,
• wykonanie i interpretacja samodzielnych ćwiczeń i eksperymentów
• prace domowe,
• aktywność na lekcji,
• praca w grupach,