Page 1075 - Całość pdf + okładka
P. 1075
W jaki sposób można przedstawić dane z obliczeń BMI?
Jaki program komputerowy można wykorzystać do graficznej interpretacji i analizy
uzyskanych danych?
Gdzie znajdziesz informacje na temat konsekwencji niewłaściwego odżywiania się?
W jakim programie wykonasz prezentację opracowanych danych i zdobytych informacji?
Materiały potrzebne do wykonania zadania praktycznego:
waga łazienkowa lub lekarska, przyrząd do pomiaru wzrostu, komputer z oprogramowaniem.
Faza II – planowanie
Pytania prowadzące i wskazówki do wykonania zadania:
Jak przygotować wagę do pomiaru?
W jakiej kolejności wykonasz niezbędne pomiary?
Jakie urządzenia wykorzystasz do obliczeń BMI?
Czy obliczony wskaźnik BMI mieści się w ustalonych normach masy ciała?
Porównaj swoje wyniki z wynikami kolegów.
Przedstaw uzyskane w grupie wyniki w postaci graficznej uwzględniając normę,
niedowagę, nadwagę i otyłość.
Jaki sposób prezentacji wybierzesz: za pomocą diagramu słupkowego czy kołowego?
Jak zaprezentujesz uzyskane informacje na temat konsekwencji niewłaściwego
odżywiania się?
Przedstaw dane w tabeli, za pomocą diagramu słupkowego lub kołowego.
Wypełnij poniższą tabelę.
Nr Operacja Wykaz Źródło Wykaz
kol. (Czynność) materiałów pozyskania narzędzi
1.
2.
3.
Faza III - ustalanie
Po udzieleniu przez ucznia odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania należy odbyć z nim
rozmowę, w czasie której należy sprawdzić i omówić poprawność udzielonych odpowiedzi,
a także zatwierdzić zaproponowany przez niego (lub grupę uczniów) plan czynności. Jeśli
warunki techniczne pracowni szkolnej nie pozwolą na wykonanie zaplanowanych przez
ucznia (grupę uczniów) czynności lub okaże się, że w prostszy sposób można zrealizować
zadanie – należy przekonać ucznia (grupę uczniów), aby przyjął (aby grupa uczniów przyjęła)
inne rozwiązanie - korzystniejsze i możliwe do wykonania (za A. Brejnakiem).