Page 1075 - Całość pdf + okładka
P. 1075

W jaki sposób można przedstawić dane z obliczeń BMI?
     Jaki program komputerowy można wykorzystać do graficznej interpretacji i analizy
     uzyskanych danych?
     Gdzie znajdziesz informacje na temat konsekwencji niewłaściwego odżywiania się?
     W jakim programie wykonasz prezentację opracowanych danych i zdobytych informacji?

Materiały potrzebne do wykonania zadania praktycznego:
waga łazienkowa lub lekarska, przyrząd do pomiaru wzrostu, komputer z oprogramowaniem.

Faza II – planowanie

Pytania prowadzące i wskazówki do wykonania zadania:

     Jak przygotować wagę do pomiaru?
     W jakiej kolejności wykonasz niezbędne pomiary?
     Jakie urządzenia wykorzystasz do obliczeń BMI?
     Czy obliczony wskaźnik BMI mieści się w ustalonych normach masy ciała?
     Porównaj swoje wyniki z wynikami kolegów.
     Przedstaw uzyskane w grupie wyniki w postaci graficznej uwzględniając normę,
     niedowagę, nadwagę i otyłość.
     Jaki sposób prezentacji wybierzesz: za pomocą diagramu słupkowego czy kołowego?
     Jak zaprezentujesz uzyskane informacje na temat konsekwencji niewłaściwego
     odżywiania się?
     Przedstaw dane w tabeli, za pomocą diagramu słupkowego lub kołowego.
     Wypełnij poniższą tabelę.

Nr Operacja        Wykaz       Źródło     Wykaz
kol. (Czynność)  materiałów  pozyskania  narzędzi

1.

2.

3.

Faza III - ustalanie

Po udzieleniu przez ucznia odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania należy odbyć z nim
rozmowę, w czasie której należy sprawdzić i omówić poprawność udzielonych odpowiedzi,
a także zatwierdzić zaproponowany przez niego (lub grupę uczniów) plan czynności. Jeśli
warunki techniczne pracowni szkolnej nie pozwolą na wykonanie zaplanowanych przez
ucznia (grupę uczniów) czynności lub okaże się, że w prostszy sposób można zrealizować
zadanie – należy przekonać ucznia (grupę uczniów), aby przyjął (aby grupa uczniów przyjęła)
inne rozwiązanie - korzystniejsze i możliwe do wykonania (za A. Brejnakiem).
   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080