Page 1074 - Całość pdf + okładka
P. 1074
Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych
Biologia:
Indeks masy ciała.
Konsekwencje zdrowotne niewłaściwego odżywiania.
Matematyka:
Obliczanie potęgi liczb wymiernych o wykładniku naturalnym.
Opisywanie za pomocą wyrażeń algebraicznych związków między różnymi
wielkościami.
Wyznaczanie wskazanej wielkości z podanego wzoru.
Rozwiązywanie zadań na obliczanie BMI (masa ciała w kg/wzrost w metrach do
kwadratu) w różnych ujęciach.
Dzielenie liczb wymiernych zapisanych w postaci ułamków zwykłych lub rozwinięć
dziesiętnych skończonych zgodnie z własną strategią obliczeń (także z wykorzystaniem
kalkulatora).
Zaokrąglanie rozwinięć dziesiętnych liczb.
Wyszukiwanie, selekcjonowanie i porządkowanie informacji z dostępnych źródeł.
Przedstawianie danych w tabeli za pomocą diagramu słupkowego lub kołowego.
Informatyka:
Pobieranie informacji i dokumentów z różnych źródeł, w tym internetowych, ocenianie
pod względem treści i formy ich przydatności do wykorzystania w realizowanych
zadaniach i projektach.
Stosowanie arkusza kalkulacyjnego do gromadzenia danych w postaci graficznej,
z wykorzystaniem odpowiednich typów wykresów.
Tworzenie i przedstawienie prezentacji z wykorzystaniem rożnych elementów
własnych lub pobranych z różnych źródeł.
Faza I – informacje
Pytania prowadzące:
W jaki sposób określić masę ciała?
Jak zaprojektować tabelę do zapisu wyników pomiarów i obliczenia BMI?
Jaka jest twoja masa ciała?
W jaki sposób zmierzyć wzrost?
Jaki jest twój wzrost?
W jakich jednostkach można podać wzrost?
Co to jest BMI?
Jak oblicza się BMI?
W jaki sposób interpretuje się BMI?
Jakie są konsekwencje niewłaściwego odżywiania się?
Jak podnosimy liczbę do potęgi?
Jak wyznaczyć wskazaną wielkość ze wzoru?
Jak zaokrąglamy rozwinięcia dziesiętne liczb do określonego rzędu?