Page 528 - Całość pdf + okładka
P. 528

Metody sprawdzania osiągnięć uczniów i propozycje kryteriów oceny
Ocena uczniów musi być procesem ciągłym i systematycznym. Powin
uzyskanych osiągnięciach. Ocena osiągnięć uczniów powinna być zróżni
i motywująca.

Ocenie podlegają następujące umiejętności i wiadomości:
• Znajomość pojęć oraz praw i zasad fizycznych.
• Opisywanie, dokonywanie analizy i syntezy zjawisk fizycznych.
• Rozwiązywanie zadań problemowych (teoretycznych lub praktycznych)
• Rozwiązywanie zadań rachunkowych, w tym:

 - dokonanie analizy zadania,
 - tworzenie planu rozwiązania zadania,
 - znajomość wzorów,
 - znajomość wielkości fizycznych i ich jednostek,
 - przekształcanie wzorów,
 - wykonywanie obliczeń na liczbach i jednostkach,

 - analiza otrzymanego wyniku,
 - sformułowanie odpowiedzi.
• Posługiwanie się językiem przedmiotu.
• Planowanie i przeprowadzanie doświadczenia. Analizowanie wynikó
 wniosków, wskazywanie źródła błędów.
• Odczytywanie oraz przedstawianie informacji za pomocą tabeli, wykres
• Wykorzystywanie wiadomości i umiejętności „fizycznych” w praktyce.
• Systematyczne i staranne prowadzenie zeszytu przedmiotowego.
   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533