Page 1141 - Całość pdf + okładka
P. 1141

Projekt „Prąd elektryczny – przyjaciel
                   czy wróg”

                    Zajęcia realizowane metodą przewodniego tekstu

Formy pracy: praca w grupach
Adresaci projektu: uczniowie gimnazjum
Czas realizacji: 2 miesiące

Cele projektu

Cel główny:
Badanie właściwości i praw rządzących przepływem prądu elektrycznego.
Kształtowanie właściwych postaw podczas pracy z urządzeniami elektrycznymi.

Cele operacyjne:
Uczeń:

        opisze przepływ prądu elektrycznego w przewodnikach,
        dokona analizy kierunku przepływu elektronów,
        poda warunki przepływu prądu elektrycznego w obwodzie elektrycznym,
        wymieni źródła prądu,
        wymieni trzy rodzaje elektrowni,
        wymieni i opisze skutki przepływu prądu,
        poda przykłady zastosowania czterech skutków przepływu prądu,
        omówi znaczenie bezpiecznika w domowej instalacji elektrycznej,
        przedstawi zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych,
        poda definicję natężenia prądu elektrycznego,
        wyrazi natężenie prądu elektrycznego w jednostce Układu SI,
        wymieni przyrządy służące do pomiaru natężenia prądu,
        rozróżni szeregowy i równoległy sposób łączenia elementów obwodu elektrycznego,
        dokona pomiaru natężenia prądu elektrycznego,
        przedstawi I prawo Kirchhoffa,
        posłuży się (intuicyjnie) pojęciem napięcia elektrycznego,
        wyrazi napięcie elektryczne w jednostce Układu SI,
        wymieni przyrządy służące do pomiaru napięcia prądu elektrycznego,
   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146