Page 1141 - Całość pdf + okładka
P. 1141
Projekt „Prąd elektryczny – przyjaciel
czy wróg”
Zajęcia realizowane metodą przewodniego tekstu
Formy pracy: praca w grupach
Adresaci projektu: uczniowie gimnazjum
Czas realizacji: 2 miesiące
Cele projektu
Cel główny:
Badanie właściwości i praw rządzących przepływem prądu elektrycznego.
Kształtowanie właściwych postaw podczas pracy z urządzeniami elektrycznymi.
Cele operacyjne:
Uczeń:
opisze przepływ prądu elektrycznego w przewodnikach,
dokona analizy kierunku przepływu elektronów,
poda warunki przepływu prądu elektrycznego w obwodzie elektrycznym,
wymieni źródła prądu,
wymieni trzy rodzaje elektrowni,
wymieni i opisze skutki przepływu prądu,
poda przykłady zastosowania czterech skutków przepływu prądu,
omówi znaczenie bezpiecznika w domowej instalacji elektrycznej,
przedstawi zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych,
poda definicję natężenia prądu elektrycznego,
wyrazi natężenie prądu elektrycznego w jednostce Układu SI,
wymieni przyrządy służące do pomiaru natężenia prądu,
rozróżni szeregowy i równoległy sposób łączenia elementów obwodu elektrycznego,
dokona pomiaru natężenia prądu elektrycznego,
przedstawi I prawo Kirchhoffa,
posłuży się (intuicyjnie) pojęciem napięcia elektrycznego,
wyrazi napięcie elektryczne w jednostce Układu SI,
wymieni przyrządy służące do pomiaru napięcia prądu elektrycznego,